השר דרעי מעריך: "אני לא רואה סיכוי שליברמן ייכנס לממשלה"

    דוד לזר 1 Comment on השר דרעי מעריך: "אני לא רואה סיכוי שליברמן ייכנס לממשלה"
    13:21
    07.05.24
    יונת קפלן No Comments on יעל שבח: "גם לאלמנה וותיקה יש עוד דרך ארוכה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הכלכלה אריה דרעי קיים היום (רביעי) שיחה עם תא כתבי הכנסת ושחרר כותרות רבות, בהתייחסותו לאישור מתווה הגז שגובש אמר דרעי כי הוא נוטה שלא לאפשר את עקיפת הממונה על ההגבלים העסקיים על מנת לאשר את המתווה זאת גם אם הכנסת תאשר זאת. עובדה זו תוסיף לראש הממשלה נתניהו כאב ראש בדרך לאישור המתווה.

    דרעי הוסיף כי הוא מעדיף להמתין לממונה החדש שימונה בתוך כמה שבועות ולא לעקוף אותו. דבר שיביא לעיכוב של כמה חודשים באישור מתווה הגז.

    "הטעות שלי הייתה שמרגע שהתפטר הוא לא הלך מיד ומונה לו מחליף. זה לא מינהל תקין. אבל לא רציתי לפגוע בו", אמר שר הכלכלה.

    "כתבתי לרה"מ שאני דורש הכנסת הנקודות כתנאי להפעלת הסעיף", הוסיף דרעי ואמר כי "הצבעתי בעד המתווה. לא ידעתי שעניין הסעיף יסתבך כל כך. רק אחרי אישור הממשלה נודע שגם הכנסת צריכה לאשר. אף אחד לא העלה על דעתו שאין 61 לדבר הזה, העברנו דברים קשים יותר"

    לדבריו, "השרים החליטו שיש להם ניגוד עניינים למרות שאין כזה דבר ניגוד עניינים. בעקבות זה שלא חתמתי היה דיון ציבורי והבאתי לשיפור המתווה מעבר לנקודות שדרשתי".

    "רה"מ צודק על הכעס שלו בקבינט"

    דרעי התייחס לעובדה שנתניהו כעס עליו בגלל שלא עדכן אותו בהחלטתו להעביר את הסמכות על אישור המתווה לכנסת ולממשלה: "רה"מ צודק על הכעס שלו בקבינט, כי לא הודעתי לו לפני הקבינט. לא הייתה לי ברירה. אבל הוא שלט בכעסו. הייתה מידה של איפוק בתגובה שלו".

    כמו"כ, התייחס שר הכלכלה להרכב הממשלה הצרה הנוכחית ואמר כי "אני מצר שלא פעלתי בכל העוצמה להרכיב ממשלת אחדות לאומית".

    דרעי הפתיע וסיפר כי "בשבוע הראשון אחרי הניצחון הברור של ביבי היה אפשר לעשות את זה. היה לי ברור שליברמן ידידי יהיה בממשלה. הייתי בהלם שליברמן לא נכנס לממשלה. עד הרגע שבו הודיע לא היה שום רמז".

    "ליברמן יישאר בחוץ"

    על פי הערכתו של דרעי, ליברמן יישאר מחוץ לממשלה לא יצטרף לממשלה, "אני לא רואה סיכוי שייכנס לממשלה. הסיכוי להרחבת הממשלה עם המחנה הציוני קטן יותר משמעותית אבל עדיין לא חסר סיכוי. יש רצון של שני המנהיגים אבל רצון זה לא מספיק".

    על תקציב המדינה אמר: "תקציב המדינה יעבור. נכון שההתנהלות קשה אבל אני לא רואה אותנו הולכים עכשיו לבחירות. אני לא רואה איום בדמות תהליך מדיני שיפרק את הממשלה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מה עם השכבות החלשות רוצים תוצעות ולא דיבורים